Wordpress
WooCommerce
UČILNICA

Kako urejati WP spletno stran?

BASIC

Prijava

Urejanje strani je možno le z uporabniškim imenom (ali e-pošto) in geslom. V urejevalnik se prijavite na naslovu (URL), ki vam ga posreduje administrator strani, kamor vstopite z vašim uporabniškim imenom in geslom.

Zaradi zaščite pred vdori priporočamo, da spremenite privzeti URL za dostop do prijavne strani (www.domena.si/wp-login.php) v nekaj, kar ni enostavno prepoznavno in dostopno širši javnosti. Prav tako je priporočljivo uporabiti dodatno varnostno preverjanje, kot je polje za vnos naključnih številk, kar dodatno oteži vstop zlonamernih oseb in povečuje zaščito vaše spletne strani.

Pozabljeno geslo

V primeru, da ste pozabili svoje geslo, lahko to ponastavite na sami prijavi. Pod prijavo izberite povezavo Pozabljeno geslo (na dnu prijave), ki vas bo preusmerilo na stran za vnos e-pošte vašega uporabniškega računa, kamor boste prejeli povezavo za ponastavitev vašega gesla.

BASIC

Blog (prispevki)

Dodajanje prispevka

  1. Pojdi na ”Prispevki”
  2. Klikni na ”Dodaj nov”, odpre se prostor za nov prispevek
  3. Vnesi naslov ”Naslov” in vnesi/kopiraj vsebino novice v spodnji del
  4. Po potrebi vstavi blok za prilogo, sliko, glalerijo… 
  5. Na desni strani pod ”Document” določimo poseben datum objave, če je potrebno, izberemo ustrezne ”Kategorije” ali več kategorij, določiti pa je potem tudi prmiarno kategorijo, ki je glavna za sledenje prispevka na strani
  6. Pod kategorije vnesi ”Oznake”
  7. Spodaj določimo še ”Prikazna slika”, naslovna slika prispevka, ki jo naložite ali izberete iz knjižnice (v knjižnici naložena naslovna slika)
  8. Na koncu ”Objavi” ali ”Shrani osnutek”

Preden objavite prispevek na splet, poskrbite, da imate vse pripravljeno za objavo. To pomeni, da morate imeti pripravljeno vsebino, ki vključuje naslov, tekst z ustreznimi segmenti in podnaslovi. Prav tako ne pozabite na slike, ki morajo biti optimizirane za splet. Poskrbite, da bodo slike ustrezno poimenovane (npr. Vsebina slike – naslov – fotograf, če je to potrebno – ime vaše strani.jpg) in ne bodo presegle širine 2000px.

Urejanje in oblikovanje vsebine prispevka

  1. Pojdi na ”Prispevki”, odpre se seznam strani, ki so na voljo
  2. Izberi željeno stran/prispevek za urejanje, odpre se podoben pogled kot v Wordu
  3. Zdaj lahko urejate tekst in vsebino
  4. Naslov 1 je naslov strani/prispevka, Naslov 2 in Naslov 3 pa uporabimo za poimenovanje delov besedila in lažje branje. Tekst spremenimo v naslov tako, da ga označimo in v orodni vrstici izberemo Naslov 2 ali Naslov 3
  5. Za povrnitev običajnega teksta za izbrani tekst izberemo slog Odstavek.
  6. Za citiranje ali izpostavljanje določenega teksta izberemo ikono
  7. Za urejanje sloga, pisave, barve in postavitve so gumbi nad urejevalnikom podobni Word dokumentom, tako da je urejanje preprosto.
  8. Na koncu ”Posodobi” 
BASIC

Vstavljenje prilog in multimedijskih vsebin

Vstavljanje prilog v strani in prispevke

Na stran lahko vstavite različne dokumente, ki si jih obiskovalci prenesejo na svoj računalnik: PDF, EXCEL, WORD,…

Vsako prilogo pred nalaganjem v knjižnico poimenujemo tako kot želimo da bo prikazana povezava na strani (vedno lahko preimenujemo tudi kasneje pri vstavljanju, ter dodamo Naslov, Napis in Opis datoteke).

  1. V strani/prispevku se z miško postavite na mesto, kjer naj želite vstaviti vsebino
  2. Klikni na ”Dodaj predstavnostne datoteke”, kjer dodaš datoteko z ”Naloži datoteke” ali izberi iz ”Predstavnostna knjižnica”
    Dodatno lahko po nalaganju datoteke v knjižnjico, ob kliku na sliko dodamo Naslov, Napis in Opis datotke, za boljše SEO in vizualne rezultate na strani.
  3. Izberi datoteko, na desni uredi ”Naslov” ki ga želiš da ga prikazuje povezava
  4. Izberi ”Vstavi v prispevek”
  5. Na koncu ”Posodobi”

Urejanje URL povezave priponk

Ustvarjene priponke in povezave URL lahko  urejate.

  1. Označite željeno povezavo v vsebini
  2. Klikni na ikono za urejanje ki se pojavi (svinčnik)
  3. Klikni da desni ”zobnik”
  4. Izpolni ”Besedilo povezave” z željenim tekstom
  5. Določi ali se povezava odpira v novem zavihku
  6. Potrdi z ‘‘Posodobi”
  7. Na koncu ”Posodobi” 

Vstavljanje slike ali galerije slik

Sliko je potrebno predhodno pripraviti na računalniku, najbolje da je slika ležeča in dovolj velika za objavo.

  1. Z miško se postavi na lokacijo v tekstu, kamor želiš vnesti sliko
  2. Klikni na ikono ”Dodaj predstavnostne datoteke” (glej sliko) izberi ”Naloži datoteke” ali izberi iz ”Predstavnostna knjižnica”. Na desni izberi želeno velikost slike in postavitev slike (levo, desno, sredina). Vnesi opis, ki se bo pokazal pod sliko
  3. Klikni na ikono ”Dodaj predstavnostne datoteke” izberi ”Ustvari galerijo”, ”Naloži datoteke” ali izberi iz ”Predstavnostna knjižnica”, nato izberi željene slike označene bodo s kljukicami. Na levi strani izberi ”Ustvari galerijo”. Na desni izberi število stolpcev galerije in velikost. Klik Vstavi galerijo”
  4. Na koncu ”Posodobi”

Vstavljanje Youtube ali Vimeo videa in druge vsebine za vedelovanje v stran

  1. Kopiraj URL vsebine ali kodo za vdelavo
  2. Postavi se z miško na mesto, kjer želiš vstaviti vsebino
  3. Prilepi povezavo
  4. Na koncu ”Posodobi”

SPODAJ VEČ VSEBINE
ZA NAPREDNE UPORABNIKE

BASIC/ADVANCED

Strani

Dodajanje strani

  1. Pojdi na ”Strani”
  2. Klikni na ”Dodaj novo”, odpre se prostor za novo stran
  3. Vnesi naslov, ki bralcu pove o čem je tvoja stran
  4. Vnesi vsebino
  5. Ko končaš z delom shraniš s klikom na gumb ”Objavi” ali ”Shrani osnutek”

Urejanje strani z Elementor builderjem

  1. Izbira v meniju levo “Strani”
  2. Izbira strani ki jo želite urejati, uporabite “Edit with elementor”
  3. Odpre se urejevalnik kjer se ob kliku na določen segment, se vem v levem delu prikaže urejevalnik, kjer se lahko ureja vsebina in oblikovanje
    – vse elemente je mogoče preprosto dodajati, premikati, kopirati in urejati po želji
    – vse nastavitve določenih segmentov se urejejo v menuju na levi strani
    – urejanje oblikovanja tekstov in naslovov se v večini uporablja le v izrednih primerih, ker je za celotno stran urejeno globalno enotno oblikovanje primarnih pisav in barvne palete
  4. Po končanem urejanju segmentov shranite spremembe s klikom na zelen gumb spodaj levo “Update”
  5. Za izhod iz urejanja klik na hamburger meni zgoraj levo, izberite “Extit to dashboard”
ADVANCED

Smart slider PRO

Urejanje Smart Sliderja PRO

  1. Izbira v meniju levo “Smart Slider”
  2. Izbira sliderja ki ga želite urejati, uporabite “Edit”
  3. Odpre se urejevalnik s posamični slajdi, kjer se izbere želeni slajd za urejanje z “Edit”
    Urejanje slajda:

    – Napis in vsebino se ureja v samem slajderju, ob kliku na izbrani segment se prikaže urejevalnik, kjer
    se lahko ureja vsebina in oblikovanje
    – Vse elemente je mogoče preprosto kopirati in urejati po želji
    – Ozadje slajda se nastavlja z izbiro na vrhu pri sliki sjada ki ga urejate pod “Background”, povezavo
    in splošne nastavitve pod “Settings”
    Dodajanje novega slajda:
    – Za dodajanje novega slajda priporočamo kloniranje obstoječega slajda ki mu bomo samo spremenili
    celotno vsebino. Kloniramo ga tako, da izbrani slajd pri prehodu z miško čež njegovo sliko se zgoraj desno prikažejo tri pikice, kjer izberete “DUPLICATE”. Nov sladj nato uredite po navodilu iz prejšnje točke.
  4. Po končanem urejanju segmentov shranite spremembe s klikom na zelen gumb zgoraj desno “SAVE”
  5. Za izhod ni potrebnih dodatnih korakov. V levem meniju se pomaknete na željeno drugo vsebino
ADVANCED

Spletna trgovina (WooCommerce)

Vnos izdelkov

  1. Ustvarite prvi izdelek pod “Izdelki”
  2. Vpišiše naziv, kratek opis in opis izdelka
  3. V desnem minuju določite kategorijo izdelka, oznake, naslovno sliko, dodajte glarijo
  4. Nižje spodaj v menuju določite več lastnosti izdelka:
    – vpišite redno in akcijsko ceno (opcijsko, lahko tudi določite termin tega popusta),
    – vpišete šifro, težo in dimenzije izdelka (če gre za preprost izdelek),
    – uredite informacijo o zalogi glede na kako jo želite voditi,
    – dodajte povezane izdelke (izdelki, ki jih priporočate ob tem izdelku)
    – dodajte različice izdelka glede na določene atribute, ki se določajo glede na lastnosti (npr. barva, velikost, … iz katerih je mogoče urediti tudi spremenljiv izdelek, z določitvijo varijacij izdelka),
    – določite še posebne pogoje dostave (opcijsko, drugače se upošteva globalni način dostave),
    – uredite še kakšne druge posebne nastavitve, glede na vašo strukturo.
  5. Na koncu “Objavi”

Postopek naročil

Shema postopka naročila

Spletna trgovina Woocommerce je zastavljena da deluje po slednjem avtomatiziranem sistemu:

  1. Kupec v spletni trgovini odda naročila, prejme avtomatizirano sporočilo o sprejetju naročila, podobno sporočilo prejme admin
  2. Admin v seznamu naročil lahko preverite aktualen status naročila:
    “Zadržano”, ko se preverja plačilo ali “Neuspelo”, ko naročilo ni bilo uspešno ali preklicano
    “V obdelavi”, ko se pripravlja naročilo za dostavo ali prevzem
    “Zaključeno”, ki je naročilo zaključeno, odpremljeno ali pripravljeno za prevzem
  3. Naročilo in status naročila se lahko kadrakoli uredi, doda opombo in spremeni druge podrobnosi naročila ter spremembe vedno zaključi s klikom ”Posodobi”, kjer strank aprejme obvestilo, ki je namenjeno za nov status naročila
  4. Ob zaključku naročila, ki ga opravi Admin, stranka prejme avtomatiziranmo sporočilo s podatki, ki veljajo za njegovo naročilo in izbrano odostavo ali prevzem

Pregled in zaključek naročil

  1. Pojdi na ”WooCommerce/Naročila” kjer lahko preverite aktualen status naročila, ki odvisen predvsem od načina plačila: – naročla s plačilom TRR so označene “Zadržano”, saj je plačilo potrebno še potrditi s pregledom banke – naročila s plačilom plačine kartice ali drugih spletnih plačil (PayPal) ter plačila po povzetju pa so zaključena takoj po uspešni oddaji, zato so označena kot “V obdelavi”
  2. Izberi naročilo, ki ga je potrebno urediti in uredite kakšen spremebe podatkov ali podrobnosti naročila in zaključite s klikom ”Posodobi”
  3. V naslednjem koraku ob pripravi paketa za prevzema ali dostavo naročila se izvede še zaključek naročila, kjer je potrebno odpreti naročilo v seznamu naročlil in na vrhu pod “Status:” naročilo označiti kot “Zaključeno”, ter zaključite s klikom ”Posodobi”
ADVANCED

Vzdrževanje WordPress strani

Pomebnost vzdrževanja

Posodabljanje WordPressa je ključnega pomena za varnost, delovanje in funkcionalnost vaše spletne strani. Redne posodobitve zagotavljajo varnostne popravke, zaščito pred vdorom, izboljšanje hitrosti, odpravo napak in zagotavljajo združljivost s temami ter vtičniki.

Z izvajanjem posodobitev WordPressa ščitite svojo spletno stran pred potencialnimi grožnjami. Hekerji pogosto iščejo ranljivosti v zastarelih različicah, zato posodobitve zaprejo te varnostne vrzeli in otežijo nepooblaščen dostop. Popravilo in tehnično reševanje težav na zastarelih sistemih pa lahko povzroči visoke stroške, saj se ura reševanja giblje med 40 in 60 €.

Poleg tega posodobitve prispevajo k izboljšanju delovanja spletne strani. Razvijalci nenehno optimizirajo kodo in izboljšujejo učinkovitost WordPressa, kar pripomore k hitrejšemu nalaganju strani ter boljši uporabniški izkušnji.

Posodobitve prinašajo tudi nove funkcije in zmogljivosti. Vsaka posodobitev vključuje nova orodja, ki izboljšajo funkcionalnost spletne strani ali poenostavijo delovni proces. Redno posodabljanje vam omogoča, da izkoristite te napredke in ostanete v koraku s hitro spreminjajočim se digitalnim svetom.

Najboljše prakse za posodabljanje WordPressa

Kot pri vsem drugem, je tudi pri posodabljanju WordPressa priporočljivo slediti najboljšim praksam. Čeprav ni nujno, bo to zagotovilo najboljše rezultate. Najbolje da:

  • Pred posodobitvijo naredite varnostno kopijo spletne strani, da se izognete izgubi podatkov.
  • Preverite in posodobite teme in vtičnike za združljivost in varnost.
  • Najprej preizkusite posodobitve na testnem mestu ali lokalno.
  • Preverite morebitne težave z novo posodobitvijo.
  • Med namestitvijo onemogočite vtičnike za predpomnjenje.
  • Po posodobitvi spremljajte delovanje.

Posodobitve ne izboljšajo le varnosti, temveč tudi funkcionalnost in uporabniško izkušnjo. Odpravljajo napake in ranljivosti v prejšnjih različicah. Redno posodabljanje WordPressa zagotavlja optimizirano in zaščiteno spletno stran.

Če želite optimizirati postopek posodabljanja:

  • Ustvarite urnik vzdrževanja za varnostne kopije in posodobitve.
  • Izberite zanesljive vire za teme in vtičnike.
  • Bodite obveščeni o novostih in izdajah WordPressa.

S temi priporočili boste ohranili delovanje vaše WordPress spletne strani in zmanjšali tveganja.

Poleg tega je enako pomembno posodabljati vtičnike in teme. Razvijalci posodabljajo, da odpravijo napake, dodajo nove funkcije ali izboljšajo delovanje. Z rednim posodabljanjem pridobite vse izboljšave in odlično uporabniško izkušnjo. Posodobitve prav tako rešujejo težave z združljivostjo z novejšimi različicami WordPressa ali drugimi vtičniki.

Zagotovite si nemotene posodbitve in delovanje vaših spletnih strani

Če za posodobitve niste usposobljeni, je najbolje, da vzdrževanje WordPress spletne strani zaupate strokovnjakom. Na ta način bomo namesto vas poskrbeli za vse potrebno, kar vključuje redno posodabljanje, varnostne kopije, optimizacijo ter odpravljanje morebitnih težav. S tem zagotovite, da bo vaša spletna stran delovala nemoteno, hitro in varno, vi pa se boste lahko osredotočili na svoje poslovne cilje brez skrbi.

Vzdrževanje vključuje vse, kar je potrebno, da ste lahko brez skrbi za nemoteno delovanje vaše spletne strani. To zajema:

  • Posodabljanje WordPress jedra
    Redne posodobitve sistema za zagotavljanje stabilnosti in varnosti.

  • Posodabljanje tem in vtičnikov
    Vključuje tudi kupljene teme in PRO vtičnike, kot so:

    • Elementor PRO (vrednost na eno domeno: 59 €/leto),
    • SmartSlider PRO,
    • EssentialAddons PRO in drugi.
  • Dodatno posodabljanje ob nujnih primerih
    Intervencije ob odkritih varnostnih pomanjkljivostih ali kritičnih težavah.

  • Varnostne kopije
    Redno izdelovanje varnostnih kopij spletne strani in podatkovne baze za preprečevanje izgube podatkov.

  • Pregled in optimizacija

    • Pregled in testiranje obrazcev,
    • Brisanje neželenih komentarjev,
    • Optimizacija podatkovne baze,
    • Odprava zlomljenih 404 povezav za boljšo uporabniško izkušnjo.
  • Brezplačna podpora naročnikom
    Zagotavljamo pomoč in odgovore na vprašanja v zvezi z upravljanjem spletne strani.

Redno vzdrževanje vključuje posodobitve vsakih tri mesece ter hitro odpravo varnostnih pomanjkljivosti, takoj ko so odkrite.

Ugodno in učikovito

Ponujamo izredno ugodne in prilagodljive pakete vzdrževanja za gostovanje na naših strežnikih, pri katerih so brezplačne posodobitve PRO tem in vtičnikov vključene v vse pakete. Poleg tega nudimo tudi pakete vzdrževanja za spletne strani, ki gostujejo na drugih strežnikih, ter zagotavljamo enako visoko raven podpore in posodobitev.

Cena osnovnega minimalnega paketa vzdrževanja znaša že od 32 €/leto (za spletne strani v sklopu našega gostovanja) oziroma od 70 €/leto (za spletne strani na zunanjih gostovanjih).

To je znatno ugodnejša rešitev v primerjavi s konkurenčnimi ponudbami, kjer se podobne storitve pogosto obračunavajo mesečno, kar na letni ravni znaša približno 300 € ali več. Z našimi paketi tako prihranite, hkrati pa zagotovite redno vzdrževanje in varno delovanje vaše spletne strani.

Niste našli
odgovora?

Pišite nam in ne skoparite s podrobnostmi. Prepričani smo, da bomo skupaj našli popolno rešitev, po vaši meri.






    2024 © MITJA KRANČAN